Contact OMV Group
nl en
Logout
OMV Websites
Sluiten

Strategie

OMV GAS maakt deel uit van een krachtig handelsbedrijf voor aardgas dat, samen met lokale klanten, al jarenlang succesvol is in Noordwest- en Zuidoost-Europa. Hier leest u met welke strategie we onze doelstellingen realiseren.

Nu op de Europese markt de vraag naar kolen afneemt, zal de vraag naar klimaatvriendelijk aardgas alleen maar stijgen. Samen met de toegenomen importvraag verwachten we op middellange en lange termijn een hoger marktpotentieel.

Om deze doelen te halen zetten we deze strategieën in:

  • Onze salesactiviteiten verder uitbreiden
  • Onszelf nog meer positioneren als een krachtige speler in Nederland en België door:
  • Het bieden van de allerbeste service
  • Uitmuntende prijsmodellen
  • Persoonlijk en direct contact

Onze principes 

  • Teamspirit: Met respect voor het individu acteren we als een team
  • Verantwoordelijkheid: elke OMV GAS medewerker moet het gevoel hebben alsof het bedrijf van hem is
  • Passie: we zetten ons dagelijks met hart en ziel in bij alles wat we doen
  • Pioniersgeest: we zijn open-minded en denken in creatieve oplossingen
  • Prestatie: we streven elke dag naar het beste van het beste

Europese strategie

Als dochteronderneming van OMV zijn we onderdeel van een internationale groep die op de markt actief is van boorgat tot en met de eindklant. Ons doel is: extra volumes gas vanuit Noorwegen en Roemenië in het Europese netwerk brengen. 

De basis voor het uitbreiden van onze internationale verkoopactiviteiten wordt gevormd door onze:

  • geïntegreerde waardeketen
  • ervaring in de internationale handel
  • toegang tot de belangrijkste handelsplatforms
  • langdurige samenwerkingsverbanden met internationale producenten

Het waarborgen van een continue aanvoer zal nu én in de toekomst altijd een belangrijke rol voor ons spelen. Stappen die hiervoor nodig zijn, zijn onder andere diversificatie van brongas, transportkanalen en contracttermijnen.

Onze strategie is gebouwd op vijf pijlers: 

  1. Het bepalen en ontwikkelen van de meest interessante markten zodat we ons portfolio verder kunnen uitbreiden
  2. Het ontwikkelen en managen van onze verkoop- en leveringspositie
  3. Het managen van de bijbehorende complexe logistiek
  4. Het ontwikkelen en managen van een handelsorganisatie
  5. Het maximaliseren van de geïntegreerde toegevoegde waarde door ons portfolio te optimaliseren